AKTUALNY PROGRAM: MBA program 2024-2026
AKTUALNE SYLABUSY PRZEDMIOTÓW: Sylabusy MBA
Charakterystyka programu MBA
Program studiów MBA Zarządzanie w agrobiznesie składa się z 7 modułów kształcenia uzupełnionych o Seminarium dyplomowe oraz – dodatkowo dla osób zainteresowanych poszerzeniem umiejętności – o intensywne warsztaty w formule pogłębionego, kilkudniowego case study (Study week) oraz zagraniczny wyjazd studyjny (Study trip). Study week oraz Study trip nie są obowiązkowe dla uczestników.
Moduł Menedżer i organizacja obejmuje fundamentalne zagadnienia zarządzania, organizację pracy własnej (zarządzanie czasem), negocjacje, odpowiedzialność biznesu (Corporate Governance). Dodatkowo Słuchacze w ramach tego modułu zostaną wprowadzeni w podstawy ekonomiczne współczesnego biznesu (tzw. ekonomia menedżerska).
W procesie ewolucji systemu gospodarczego w kierunku gospodarki opartej na wiedzy, kluczowego znaczenia nabierają pracownicy oraz poziom ich zaangażowania. Dlatego szczególny nacisk w naszym programie został położony jest na „Miękkie” aspekty zarządzania. W ramach tego modułu słuchacze będą mogli zdobyć wiedzę i umiejętności
w zakresie: przywództwa, zarządzania zasobami ludzkimi, zaangażowania pracowników oraz oceny okresowej i systemów premiowania.
Moduł Zarządzanie operacyjne, to z kolei tzw. twarde aspekty zarządzania. W ramach tego modułu oferujemy skondensowany pakiet wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania produkcją i jakością oraz logistyki i Supply Chain Management, wzbogacony o zastosowanie metod ilościowych (statystyka i w zarządzaniu produkcją, badania operacyjne) oraz przegląd współczesnych trendów w IT.
Moduł Marketing oferuje wiedzę z zakresu Consumer behaviour, marketingu międzynarodowego i PR. Szczególny nacisk został również na praktyczne aspekty marketingu oraz umiejętność przygotowania planu marketingowego.
W ramach modułu Zarządzanie finansami zapewniamy Słuchaczom – w przyjaznej konwencji „dla nie-finansistów” – możliwość zdobycia kompetencji z tego obszaru (podstawy analizy finansowej, rachunkowość zarządcza i controlling, finanse przedsiębiorstw i rynki finansowe, biznes-plan) niezbędnych w pracy menedżera.
W warunkach złożonego i zmieniającego się otoczenia, współczesny menedżer potrzebuje umiejętności spojrzenia z uwzględnieniem długiego okresu oraz uwarunkowań determinowanych przez otoczenie organizacji. Jest to warunek budowy zwycięskich strategii oraz zrównoważonego sterowania rozwojem firmy. Na potrzebę tę odpowiada moduł Zarządzanie strategiczne. Słuchacze, w ramach tego modułu, zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie analizy strategicznej, formułowania strategii oraz jej skutecznego wdrażania. Moduł ten pozwoli również zbudować kompetencje zarówno w obszarach rozwoju organizacji i zarządzania zmianą, jak również w obszarze „narzędziowym”, tj. zarządzania projektami.
Jako program MBA związany z Wydziałem Ekonomicznym Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – który od 66 lat jest liderem w kształceniu kadr menedżerskich
dla gospodarki żywnościowej w Polsce – czujemy się w sposób szczególny uprawnieni
do zaoferowania modułu „branżowego”. Celem modułu Food Economy jest uzupełnienie menedżerskich kompetencji naszych Słuchaczy o wiedzę i umiejętności w zakresie: rynków rolnych, międzynarodowego agrobiznesu, negocjacji z sieciami handlowymi, bezpieczeństwa żywności, systemów zarządzania jakością żywności.
Oprócz wymienionych wyżej 7 modułów kształcenia, dodatkowo w ramach rozszerzenia wiedzy i umiejętności – Study week (dla zainteresowanych), oferujemy intensywne warsztaty w formule pogłębionego, kilkudniowego case study prowadzonego przez naszego wieloletniego współpracownika z USA. Z kolei Study trip to kilkudniowy wyjazd studyjny (dla zainteresowanych) do jednego z krajów europejskich, którego zadaniem jest zapoznanie Uczestników z sektorem agrobiznesu w danym państwie. W ramach seminariów terenowych będziemy poznawać najlepsze praktyki wiodących firm.
Słuchacze będą również uczestniczyć w Seminarium dyplomowym poświęconym istocie i metodyce pisania pracy dyplomowej, która wieńczy studia MBA, a którą będzie można przygotować pod kierunkiem promotora indywidualnie lub w dwie osoby.
PROGRAM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Pozycja | Liczba godzin
ogółem |
Liczba pkt
ECTS |
Moduł 1. Menedżer i organizacja | ||
1.1. Podstawy zarządzania | 8 | 1 |
1.2. Organizacja pracy własnej i zarządzanie czasem | 8 | 1 |
1.3. Dialog motywujący w biznesie dla menadżerów | 8 | 1 |
1.4. Firma i rynek w ekonomii | 16 | 2 |
Moduł 2. “Miękkie” aspekty zarządzania | ||
2.1. Przywództwo | 8 | 1 |
2.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi | 8 | 1 |
2.3. Motywacja i zaangażowanie | 8 | 1 |
2.4. Oceny okresowe i systemy premiowania | 8 | 1 |
Moduł 3. Zarządzanie operacyjne | ||
3.1.Techniki organizatorskie i doskonalenie procesów | 12 | 3 |
3.2. Statystyka w zarządzaniu produkcją | 8 | 2 |
5.3. Total Quality Management | 8 | 2 |
3.4. Badania operacyjne | 8 | 2 |
3.5. Logistyka w przedsiębiorstwie | 12 | 3 |
3.6. Współczesne trendy w IT | 8 | 1 |
3.7. Supply Chain Management | 8 | 2 |
Moduł 4. Marketing | ||
4.1. Marketing w praktyce | 8 | 1 |
4.2. Consumer behaviour | 8 | 1 |
4.3. Plan marketingowy | 8 | 2 |
4.4. Marketing międzynarodowy | 8 | 2 |
4.5. Public Relations -PR | 8 | 1 |
Moduł 5. Zarządzanie finansami | ||
5.1. Podstawy analizy finansowej | 8 | 2 |
5.2. Rachunkowość zarządcza i controlling | 8 | 1 |
5.3. Finanse przedsiębiorstwa i rynki finansowe | 16 | 3 |
5.4. Biznesplan | 8 | 2 |
Moduł 6. Zarządzanie strategiczne | ||
6.1. Strategia przedsiębiorstwa | 8 | 1 |
6.2. Analiza strategiczna | 12 | 3 |
6.3. Wdrażanie strategii | 12 | 3 |
6.4. Rozwój organizacji | 8 | 1 |
6.5. Zarządzanie zmianą | 8 | 1 |
6.6. Zarządzanie projektami | 16 | 3 |
Moduł 7. Food Economy | ||
7.1. Analiza rynków rolnych | 8 | 2 |
7.2. ESG Environmental Social Governance w Agrobiznesie | 8 | 2 |
7.3. Międzynarodowy agrobiznes | 8 | 2 |
7.4. Negocjacje w agrobiznesie | 8 | 1 |
7.5. Bezpieczeństwo żywności | 8 | 1 |
7.6. Systemy zapewnienia jakości żywności | 8 | 1 |
Seminarium dyplomowe i przygotowanie pracy dyplomowej | 16 | 4 |
Study trip/week (dodatkowo dla chętnych) – liczba godzin | 40 | |
Egzaminy – liczba godzin | 8 | |
Razem godziny wykładowe | 344 | |
Inne godziny kontaktowe | 48 | |
Razem godziny kontaktowe/pkt ECTS | 352
(+40/80 dla chętnych) |
64 |